מגזיןטיפים להגדלת הטיפים במשמרות חלשות

אחרי חגיגות הסופ”ש תמיד מגיע לו יום ראשון, ואין מה לעשות, הנתונים מראים כי ימי ראשון עד שלישי הם בדרך כלל ימים יותר חלשים בברים. הבר יחסית ריק, פרט לכמה לקוחות קבועים שנהנים מהמשקאות שלהם במחיר מוזל ולפעמים זה מבאס שאין יותר מדי עבודה ואז הטיפים נמוכים.

כולנו היינו שם, משמרת שאתם יודעים שהולכת ליהיות חלשה ומשוכנעים שחבל שהגעתם כי כנראה שלא תרוויחו יותר מדי. אז זהו, שזה לא תמיד נכון, משמרות “חלשות” הן זמן מושלם ללמוד דברים חדשים, להשקיע בלקוחות ולמקסם רווחים. הנה לכם מספר טיפים שיעזרו לכם להגדיל מכירה ולצאת עם יותר כסף בכיס בסוף הערב…

טיפים להגדלת הטיפים 😉

  1. תנצלו את הזמן להכיר את הלקוחות שלכם

    תנצלו את זה שאין יותר מדי עבודה כדי להכיר יותר לעומק את הלקוחות שלכם, לתת להם הרגשה שהם רצויים ושהם חשובים לכם. חשוב להגיד שלום לכל לקוח שכנכנס בדלת, לשאול לשלומם ולהגיד תודה רבה לכל לקוח שעוזב, להתעניין, לנסות להתאים את המשקה שמתאים לאותו אורח ע”י שאילת שאלות מנחות. להתייחס לכל לקוח ולקוח וחוץ מלשאול שאלות כמו “איזה משקה תרצה/י ” לנסות ולדבר על חיו של הלקוח, ככה תבנו מעגל לקוחות קבועים ואולי אפילו תלמדו משהו חדש. תנסו גם לזכור את השם של הלקוח ואת המשקאות שהוא אוהב לשתות בדרך כלל. כשלקוח מרגיש קירבה כלשהי ושלברמן אכפת ממנו, הוא ישאיר יותר טיפ וכמובן יחזור אליכם פעמים רבות.

  2. תשקיעו בלקוחות שלכם

    לדוגמא, אם יושב אצלכם תייר, ספרו לו או הכינו לו רשימה של מקומות בילוי ממומלצים, מסעדות, ברים טובים. אם תשקיעו בלקוחות שלכם, הם ירגישו צורך להוקיר לכם תודה ולהשקיע בכם בחזרה. תגרמו ללקוחות שלכם לראות בכם חבר שרוצה בטובתם ולא כאחד שבא למזוג משקאות וללכת הביתה. אם תשקיעו זמן ואכפתיות בלקוחות שלכם, לא רק שהם יחזרו וישאירו אחלה טיפ, אלא הם גם ימליצו לאנשים אחרים לבוא ואולי אפילו תרכשו חברים טובים או קשרים חשובים.

  3. תנסו דברים חדשים

    תנצלו את המשמרות החלשות לטובתכם, תיהיו יצירתיים ותשתפו את הלקוחות שלכם בניסיונות שלכם. לדוגמה, אם המצאתם קוקטייל חדש, הציעו ללקוחות שלכם לטעום או לתת הערות, ככה הם גם ירגישו מיוחדים ומי יודע, אולי  הם גם יחזרו יום אחד ויזמינו את אותה ההמצאה החדשה שלכם.

  4. שדרגו מכירה (Upsell)

    חשוב לנצל את הזמן לשדרוג מכירה, לדוגמה,  אם אחד הלקוחות שלהם מבקש ג’ין וטוניק. ברגע שאתם יודעים מה הלקוח רוצה, זה הזמן לנסות לבצע “שדרוג מכירה” ולהציע לו שידרוגים לקוקטייל. במקום להשתמש בג’ין עבודה, אפשר להציע לו ג’ין יותר יקר ואיכותי במדיספליי. כך גם עלות הקוקטייל תגדל וגם המחיר יעלה. חשוב כשעושים את זה לא ליצור רושם שמנסים “לדחוף” ללקוח מוצר יקר בשביל שישלם יותר ולהפך, להסביר לו למה השימוש במוצר ספציפי עדיף ממוצר אחר. ככל שתלמדו יותר על מוצר מסויים, יהיה לכם יותר קל לשדרג מכירה מהסיבה שתיהיו יותר משכנעים.

  5. הוקירו תודה

    תזכרו שיש לכם עבודה מדהימה וזכות גדולה להכיר אנשים חדשים בכל יום. כל לקוח מספק הזדמנות נפלאה ללמוד משהו חדש מנסיון החיים ומנקודת מבטו של אדם אחר. תודו ללקוחות שלכם שבחרו להתארח אצלכם והשקיעו את זמנם וכספם בכם. תאמינו לי שיחס גורר יחס וזה ישתלם לכם.

 

Leave a Reply

Loading...