מגזיןהמדריך המלא: איך לשרוד משמרת כפולה

איך לשרוד משמרת כפולה

אין מה לעשות, אנחנו בחרנו לעבוד בבר, ואם נשים בצד את העבודה הקשה בשילוב השעה המאוחרת והעייפות עדיין לא נוכל להתעלם מכך שהמשמרות לפעמים יכולות להיות מאוד מאוד ארוכות.

עבודה במשמרות ארוכות או משמרות כפולות יכולה להיות מתישה, בטח יום אחרי יום, או יותר נכון לילה אחרי לילה. ריכזנו עבורכם מספר טיפים, שיעזרו לכם להתמודד עם המשמרת…

  1. תגיעו מוכנים מבחינה נפשית וגופנית

    אתם חייבים להשלים עם העובדה שאתם הולכים לעבוד במשמרת ארוכה ולקבל את זה בהבנה ובאהבה, אם כל הזמן תחשבו על כך שאתם רוצים ללכת הביתה, המשמרת לא תעבור והזמן יזוז לאט. תנוחו טוב לפני המשמרת ותגיעו רעננים ומוכנים למלחמה. תזכרו שאתם מארחים, והאורחים שלכם רוצים (ומגיע להם) לקבל חיוך ושירות מצויין. אין דבר יותר מבאס מלהגיע לבר ולראות ברמן עייף שנמאס לו לעבוד, כשאתם מאחורי הבר אתם שחקנים והבר הוא הבמה שלכם, תנו הופעה שתגרום ללקוחות שלכם לחזור.

  2. אל תסתכלו על השעון

    הסתכלות מרובה על השעון תגרום לזמן לזחול, אתם חייבים להפסיק להסתכל כל רגע. נכון, זה קשה, ובהרבה ברים יש שעון במטבח או מאחורי הבר או בקופה, אבל אתם חייבים לנסות להתעלם ממנו כמה שאפשר. תשארו כל הזמן עסוקים ואפילו תורידו את השעון מהיד או מהקיר ותראו שהזמן יעבור הרבה יותר מהר.

  3.  הישארו עסוקים

    אתם בטח מכירים את האמרה “אם יש לך זמן להשען, יש לך זמן לנקות” וזה הגיוני לחלוטין. אם יש לך זמן פנוי בזמן העבודה, זהו זמן מצויין להשאר עסוק ולעשות משהו, זה יכול להתבטא בנקיון עמדת העבודה, או בלשאול מישהו אם הוא צריך עזרה. לא שזה רק יגרום לכם להראות טוב כי הבוס יראה שאתם חרוצים, אלא שכשעסוקים הזמן עובר יותר מהר. סביבת עבודה נקייה תגרום גם לאורחים שלכם להרגיש יותר בנוח ואולי על הדרך תגדילו גם את הטיפ.

  4. הישארו רגועים ברגעים לחוצים

    בעבודה בבר יכולים להיות רגעים מלחיצים, לכולנו קרה שבשעה מסוימת הבר התמלא באנשים שרוצים לקבל שירות ותוך כדי מתן השירות אתם צרכים להכין 3000 בונים עם קוקטילים ומשקאות שונים. שלא נדבר בכלל על הלקוחות שרואים שיש פיק מטורף ובכל זאת מחכים שתתאים עבורם את המשקה המדויק שמתאים להם כי הם אוהבים משהו “מר יבש וחמוץ”. אז כן, צריך לעבוד מהר, אין ברירה, זאת העבודה, אבל להכנס ללחץ לא יעזור ויכול רק לבלבל אתכם. קחו נשימה עמוקה ותחשבו על זה שעוד מעט זה נגמר, הלחץ ירד ותחזרו לשגרה.

  5. אל תתביישו לבקש עזרה

    זה מפתה לנסות לעשות הכל בעצמך, אבל זאת אסטרטגיה לא טובה לטווח ארוך מהסיבה הפשוטה שאתם תקרסו תחת הלחץ. אם אתם מרגישים שיש לכם יותר מדי על הכתפיים, בקשו עזרה מאחד העובדים לפני שיהיה מאוחר מדי. הניחו בצד את גאוותכם ותמצאו מישהו שיש לו טיפה יותר זמן פנוי ויכול לעזור לכם, בדרך כלל יהיה מישהו שיוכל לתת יד. ברים מצליחים לשרוד על כוחה של עבודת הצוות! אם הצוות לא יעבוד ביחד, כולם יסבלו.

  6. תנעלו נעליים נוחות

    אני חושב שזאת המתנה הטובה ביותר שאתם יכולים לתת לעצמכם, תאמינו לי שהרגליים שלכם יודו לכם. אתם חייבים לקנות זוג נעליים נוחות לעבודה, אין דבר יותר מבאס מלעמוד במשך שעות עם נעליים לא נוחות.

  7. לאכול ולאכול

    אתם חייבים לאכול לפני המשמרת ובמהלכה. תנסו להימנע מארוחות כבדות שיעיפו אתכם, להפך, אכלו אוכל בריא שיתן לכם אנרגייה להתמודד עם הרבה עבודה. קורה הרבה פעמים שלקראת סוף המשמרת מקבלים נפילת כוחות ורעב פתאומי, שימו לב שלא הזנחתם את הגוף שלכם ולא נתתם לו מזון במשך שעות ארוכות של עבודה. נשנוש חטיפי אנרגייה יכולים להוות מקור אנרגייה מצויין להתמודדות עם משמרות ארוכות.

  8. שתו מים

    בטוח זה קרה לכם, משמרת עמוסה, מלא עבודה ופתאום מצאתם את עצמכם ארבע שעות ללא לגימה אחת של מים. מחסור בנוזלים במיוחד בשילוב עם אלכוהול עלול לגרום להתייבשות שתגרום לכם להרגיש עייפות וכמו כן להשפיע מאוד על הריכוז שלכם. גרוע מכך, מחסור בנוזלים עלול לגרול לכאבי ראש ועצבים שללא ספק יגרמו לזמן לעבור לאט יותר. הכינו לכם כוס מים בעמדת העבודה שלכם, ותקפידו לשתות כל כמה דקות.

 

זהו! אלה הם הטיפים שיעזרו לכם לשרוד משמרת כפולה או ארוכה, מקווים שעזרנו לכם. במידה ויש לכם טיפים נוספים, נשמח שתשתפו אותנו בתגובות 🙂

Leave a Reply

Loading...